Extreme tux racer linux

Пакет: extremetuxracer (0.8.1-1)

Ссылки для extremetuxracer

Ресурсы Debian:

Исходный код extremetuxracer:

Сопровождающие:

Внешние ресурсы:

Подобные пакеты:

3D-гонки с Туксом, пингвином Linux

Extreme Tux Racer, или, для краткости, etracer — это простая игра-гонка на основе OpenGL, персонаж которой — Тукс, талисман Linux. Цель игры — как можно быстрее спуститься с покрытой снегом или льдом горы, не врезаясь в деревья и камни, которые замедляют спуск.

Спускаясь с горы, собирайте селёдку и прочие полезные штучки, но остерегайтесь рыбных костей.

Игра основана на GPL-версии известной игры TuxRacer.

Для нормальной работы игры необходимо 3D-ускорение.

Теги: Игры и развлечения: Гонки, Работа с аппаратным обеспечением: Джойстик, hardware::input:keyboard, hardware::input:mouse, Требует аппаратного видеоускорителя, Пользовательский интерфейс: interface::3d, interface::graphical, X Window System, Роль: role::program, scope::application, Инструментарий интерфейса: SDL, Цель: Поиграть, X Window System: Приложение

Другие пакеты, относящиеся к extremetuxracer

  • зависимости
  • рекомендации
  • предложения
  • enhances
  • dep: extremetuxracer-data (>= 0.8.1-1) data files for the game Extreme Tux Racer
  • dep: libc6 (>= 2.27) [riscv64] библиотека GNU C: динамически подключаемые библиотеки
    также виртуальный пакет, предоставляемый libc6-udeb dep: libc6 (>= 2.29) [не alpha, ia64, riscv64, sh4] dep: libc6 (>= 2.31) [sh4]
  • dep: libc6.1 (>= 2.29) [alpha] библиотека GNU C: динамически подключаемые библиотеки
    также виртуальный пакет, предоставляемый libc6.1-udeb dep: libc6.1 (>= 2.31) [ia64]
  • dep: libgcc-s1 (>= 3.0) [amd64, arm64, i386, mips64el, mipsel, ppc64, ppc64el, s390x, x32] вспомогательная библиотека GCC dep: libgcc-s1 (>= 3.4) [alpha, riscv64, sh4, sparc64] dep: libgcc-s1 (>= 3.5) [armel, armhf] dep: libgcc-s1 (>= 4.2) [ia64]
  • dep: libgcc-s2 (>= 4.2.1) [m68k] вспомогательная библиотека GCC
  • dep: libgcc-s4 (>= 4.1.1) [hppa] вспомогательная библиотека GCC
  • dep: libglu1-mesa вспомогательная библиотека Mesa OpenGL (GLU) или libglu1 виртуальный пакет, предоставляемый libglu1-mesa
  • dep: libopengl0 Vendor neutral GL dispatch library — OpenGL support
  • dep: libsfml-audio2.5 Simple and Fast Multimedia Library — Audio part
  • dep: libsfml-graphics2.5 Simple and Fast Multimedia Library — Graphics part
  • dep: libsfml-system2.5 Simple and Fast Multimedia Library — System part
  • dep: libsfml-window2.5 Simple and Fast Multimedia Library — Window part
  • dep: libstdc++6 (>= 5.2) стандартная библиотека GNU C++ версии 3
  • dep: libunwind8 [ia64] library to determine the call-chain of a program — runtime

Загрузка extremetuxracer

Загрузить для всех доступных архитектур
Архитектура Размер пакета В установленном виде Файлы
alpha (неофициальный перенос) 233,4 Кб 761,0 Кб [список файлов]
amd64 218,8 Кб 594,0 Кб [список файлов]
arm64 195,8 Кб 546,0 Кб [список файлов]
armel 193,0 Кб 537,0 Кб [список файлов]
armhf 192,7 Кб 389,0 Кб [список файлов]
hppa (неофициальный перенос) 213,2 Кб 586,0 Кб [список файлов]
i386 233,5 Кб 625,0 Кб [список файлов]
ia64 (неофициальный перенос) 282,8 Кб 1 241,0 Кб [список файлов]
m68k (неофициальный перенос) 216,6 Кб 637,0 Кб [список файлов]
mips64el 220,5 Кб 775,0 Кб [список файлов]
mipsel 228,7 Кб 753,0 Кб [список файлов]
ppc64 (неофициальный перенос) 227,8 Кб 814,0 Кб [список файлов]
ppc64el 225,8 Кб 750,0 Кб [список файлов]
riscv64 (неофициальный перенос) 211,8 Кб 481,0 Кб [список файлов]
s390x 192,8 Кб 598,0 Кб [список файлов]
sh4 (неофициальный перенос) 266,5 Кб 603,0 Кб [список файлов]
sparc64 (неофициальный перенос) 184,4 Кб 575,0 Кб [список файлов]
x32 (неофициальный перенос) 219,7 Кб 557,0 Кб [список файлов]

Эта страница также доступна на следующих языках (Как установить язык по умолчанию):

Чтобы сообщить о проблеме, связанной с веб-сайтом, отправьте сообщение (на английском) в список рассылки debian-www@lists.debian.org. Прочую контактную информацию см. на странице Debian Как с нами связаться.

Авторские права © 1997 — 2021 SPI Inc.; См. условия лицензии. Debian это торговый знак компании SPI Inc. Об этом сайте.

Источник

Extreme Tux Racer: самая знаковая оригинальная игра для Linux, в которую вы можете играть прямо сейчас

Исторически сложилось так, что игры на Linux в лучшем случае были «ме». Большинство игр не были очень захватывающими, или они просто не были достаточно развиты, чтобы стать великими играми, которые они должны были представить. Однако, несмотря на несовершенный мир исторических игр для Linux, все еще есть несколько драгоценных камней, которые вы можете легко загрузить и поиграть. Фаворитом игроков Linux всегда был Extreme Tux Racer, и многие другие давние пользователи Linux будут идти по пути ностальгии.

О Extreme Tux Racer

Extreme Tux Racer, первоначально названный Tux Racer, был выпущен в конце 2000 года студентом, обучающимся в университете Ватерлоо. Весь смысл игры в том, что вы играете за Tux, симпатичного талисмана Linux, и проходите различные курсы, чтобы попытаться добиться как лучшего времени, так и лучшего результата. Ваш счет может быть увеличен путем сбора сельди по пути вниз по курсу. Игра предлагает большое количество курсов на выбор, поэтому вы можете легко играть в эту игру дольше, чем на несколько часов.

Режимы

Игра предлагает два разных режима игры — режим кампании и режим практики.

В режиме кампании вы можете выбирать различные кампании и пытаться выиграть все кубки. В каждой чашке вам необходимо пройти ряд курсов в указанном порядке в течение указанного времени и количества сельди. Если вы потерпите неудачу, вы потеряете одну из четырех своих жизней. Отмена гонки также будет стоить вам жизни. Доступные вам жизни относятся ко всей чашке, а не только к каждому курсу.

Читайте также:  Как установить драйвер linux broadcom

В режиме практики вы можете выбрать любой курс, по которому хотите участвовать, и никаких требований нет. Вместо этого игра просто отслеживает ваши лучшие времена и лучшие результаты. В режиме тренировки вы можете не только выбрать курс, который вы хотите, но и определить время суток, погоду и ветер.

Игровой процесс

Отслеживать ваши успехи во время гонки легко. Вы увидите свое время в верхнем левом углу, количество сельди в правом верхнем углу и индикатор скорости и прогресса в правом нижнем углу.

Вы можете управлять Tux с помощью клавиш со стрелками. Стрелка вверх заставляет его ускоряться, стрелки влево и вправо заставляют его повернуть, а стрелка вниз заставляет его тормозить. Кроме того, вы можете настроить другие игровые устройства ввода в настройках, если хотите. Сохранение контроля над Tux становится сложным на более высоких скоростях.

Местность, на которой он находится, также имеет большое значение. Если он на снегу, его будет легче маневрировать, а при движении по побережью его скорость будет снижаться медленными темпами. Если он на камнях, он замедлится, несмотря ни на что, поэтому постарайтесь избегать их как можно больше. Наконец, если он на льду, он будет ускоряться до тех пор, пока уклон не уменьшится. Я обнаружил, что если Тукс находится на льду в течение более длительных периодов времени, на самом деле лучше позволить ему ускоряться, выбегая, а не нажимая стрелку вверх. Однако на льду маневренность очень плохая, так что будьте осторожны. Кроме того, следите за деревьями — они приведут вас в тупик, если вы ударите их.

Начало игры

В свое время бесплатная игра с открытым исходным кодом была доступна для Windows, Mac OS X и Linux, но теперь она в основном доступна для Windows, Linux и FreeBSD. По понятным причинам Linux по-прежнему является самой распространенной системой, в которой можно увидеть игру. Пользователи Linux должны иметь возможность получить игру через своего соответствующего менеджера пакетов, выполнив поиск «extreme tux racer» или просто «tux racer». Поскольку это не полноценная игра по сравнению с современными стандартами, загрузка не займет много времени.

После установки игры обязательно просмотрите настройки видео, так как по умолчанию игра имеет разрешение 800 x 600 — я уверен, что вы захотите изменить это. Также убедитесь, что в вашей системе включено хотя бы какое-то ускорение 3D. Хотя игра была сделана очень давно, в ней использовались некоторые продвинутые 3D-функции.

Заключение

Я любил играть в Extreme Tux Racer в детстве. Это, конечно, не означает, что это серьезная игра, но это увлекательная игра, в которую каждый может немедленно погрузиться и получить удивительное количество радости. Хотя я, безусловно, рад, что игры на Linux развились

Чтобы включить больше основных названий благодаря усилиям Steam, мне очень нравится возвращаться время от времени, чтобы играть такие названия.

Какая ваша любимая оригинальная игра для Linux? Какая твоя любимая детская игра? Дайте нам знать об этом в комментариях!

Источник

Extreme tux racer linux

Installation instructions are contained in the manual.

Under Linux, we recommend compiling Tux Racer from source. However, you may already use a distribution that includes Tux Racer binaries, so check to see if your distribution includes Tux Racer packages.

We have chosen not to provide RPM packages for Tux Racer at this time, due to the significant variation among distributions which use the RPM format. Some RPM-based distributions (Mandrake and Connectiva Linux, for example) already include Tux Racer packages; we suggest you use them if they are available.

Debian Packages (DEBs)

Tux Racer is now included in the woody branch of Debian GNU/Linux. If you are using unstable (woody), just run «apt-get install tuxracer» and the correct packages (and their dependencies) for your architecture will be installed.

Packages for Debian 2.2 (potato) are in preparation. In the meantime you can compile them yourself using tuxracer* from http://ftp.debian.org/debian/dists/unstable/main/source/games/.

Installation instructions are contained in the manual.

This section contains Tux Racer ports that have been created by others. These ports are untested and unsupported by Sunspire Studios; if you have problems with them please contact the creator of the port or the tuxracer-main mailing list.

Darrell Walisser has ported Tux Racer to the Macintosh. It’s available here:

Please see the README file for known problems with this port.

Matt Majka has ported Tux Racer 0.61 to Mac OS X. It’s available here:

Источник

Extreme tux racer linux

What graphics cards will work with Tux Racer?

Tux Racer should run on any graphics card which supports OpenGL. Tux Racer has currently been tested and works on:

  • ATI Rage 128
  • nVidia TNT, TNT2, GeForce256, GeForce2 GTS
  • 3dfx Voodoo3

Some people have reported problems with 3dfx Voodoo2 cards. We are working on obtaining a Voodoo2 test system so that we can improve support for this card.

How do I display my frames per second (FPS)?

Edit the options file in any text editor and find the line:

set display_fps false

Change false to true and you will have a display of your FPS in-game.

Читайте также:  Brother dcp 1510 linux

Tux Racer runs slowly on my machine; how do I speed it up?

Tux Racer requires a video card with hardware 3D acceleration. You must also have OpenGL drivers that use your video card’s hardware acceleration. Under Linux, this can be tricky to set up. Loki Games has created some pages to help users set up OpenGL under Linux:

Under Windows, you should visit your video card vendor’s web site and make sure you have the latest drivers installed. You can also use GLSetup to install the latest OpenGL drivers for your card. (See also the FAQ What graphics cards do you support?.)

If you’ve done all of this and would like to get as many frames per second out of Tux Racer as possible, then you need to tweak some settings in the options file. (See the FAQ, Where is the Tux Racer options file? if you can’t find the options file.) The following settings have a significant impact on the rendering speed of Tux Racer:

  • x_resolution, y_resolution: Try making the Tux Racer window smaller — this will increase performance on many graphics cards.
  • forward_clip_distance: This controls how much terrain will be visible. Try reducing this value to improve performance.
  • course_detail_level: This controls how many triangles are used to draw the course terrain. Try reducing this value to improve performance.
  • terrain_blending, perfect_terrain_blending: This controls whether the different terrain textures will be blended together. Set both of these parameters to false to improve performance.
  • terrain_envmap: This controls whether the ice is rendered with an environment map (this makes the ice look shiny). Set this to false to improve performance.
  • draw_particles: This controls whether snow particles will be drawn when the player turns or brakes. Set this to false to improve performance.
  • draw_track_marks: This controls whether players will leave track marks in the snow. Set this to false to improve performance.

Where is the Tux Racer Options file?

Under Linux, the options file can be found in the

/.tuxracer directory. Under Windows, the options file can be found in the config subdirectory of the Tux Racer installation directory. Note that on both operating systems, you must run Tux Racer at least once before the options file is created.

Update: At least one user running Windows ME has reported that the config directory is not being created when Tux Racer is first run. If you have run Tux Racer but there is still no config directory, then try creating it manually and then run Tux Racer again. The options file should be created when Tux Racer exits.

How do I change the Tux Racer controls?

You can change the key bindings by editing the Tux Racer options file. (See the FAQ Where is the Tux Racer options file?.) Edit this file with any text editor, and look for settings that contain the word «key».

You can map more than one key to each action; for example, the default keybinding for the right turn key looks like this:

set turn_right_key «l right»

which binds the L and Right Arrow keys to the right turn action. Key bindings are case-insensitive.

The following names are recognized for «special» keys: f1-f12, left, up, right, down, page_up, page_down, home, end, insert, tab, space, backspace, enter, delete, escape.

Can I map the SHIFT, CTRL, or ALT keys to an action?

No. This is a limitation of the GLUT library that Tux Racer uses. We may switch to a different library in the future to eliminate this restriction.

Can I use a joystick with Tux Racer?

Version 0.60 has experimental joystick support. If you are compiling Tux Racer from source then you need to have a version of the SDL library with joystick support installed. (We are using SDL version 1.1.4 for Tux Racer development.)

Tux Racer will use the first joystick on the system. (Under Linux this is /dev/js0.)

Can I remap the joystick buttons?

Yes. This is done in the options file; look for options containing the word «joystick». Note that button numbering starts at 0.

Does Tux Racer work with analog joysticks?

Yes, as long as it is supported by your operating system. With an analog joystick or gamepad, Tux will turn in proportion to how far you move the controller left or right.

The controls seem stuck — Tux always turns to the right. How do I fix this?

If you have a game controller connected to your computer, make sure it is properly calibrated.

If you don’t have a game controller connected to your computer, make sure that your operating system doesn’t think you have one connected.

Can I turn off the falling snow in the menus?

Yes. The snow can be turned on and off with the Tab key.

Can I create new courses?

Yes. It’s actually quite easy to create new courses. All you need is a paint program (The GIMP does nicely) — no 3D modelling required. The best way to learn is by example — have a look in the /courses directory.

Each course has its own directory, in which there is a course.tcl file (this is a Tcl script that loads the course). To create your own course, it’s probably easiest to copy an existing course in the /courses/contrib directory. Your course should also go in the contrib directory (that way it will be automatically added to the list of races in Practice mode).

To create your course you will need to modify the course.tcl, elev.rgb, terrain.rgb, and trees.rgb files. Here are some pointers:

  • The course elevation data is specified as a heightfield using a greyscale bitmap (usually called elev.rgb). White is high, black is low.
  • The terrain type is specified using another greyscale bitmap (usually called terrain.rgb). White corresponds to snow, 50% grey corresponds to rock, and black corresponds to ice. You don’t have to be exact here; the closest match is used. NOTE: this bitmap must have the same dimensions as the elevation bitmap.
  • Trees and other objects on the course are specified using (yet another) bitmap (usually called trees.rgb). This bitmap can have arbitrary size. Different colours correspond to different objects; we use a fixed palette to design courses.
  • All bitmaps are in the SGI RGB format (which can be read and created by The GIMP), and can be compressed or uncompressed.
  • Textures must have dimensions that are a power of 2.

When compiling under Linux, I get some OpenGL errors. What’s going on?

This could be due to several factors.


Make sure you’re using a version of the tuxracer package > 0.60. That version had problems with some older gl.h header files; later versions implement a workaround to this problem.

Your OpenGL is too old. If you’re using Mesa, make sure you upgrade to version 3.2 or later (version 3.3 is the most up-to-date, and seems very stable despite being a development version). Also make sure you install the libraries and header files in the locations described in the next item.

If you get a warning about glXGetProcAddressARB being undeclared, then you need a more up-to-date version of the glx.h header file. This may indiciate that your entire OpenGL is out of date, but it’s possible that all you need is a more recent version of glx.h. You can get a copy from the latest release of Mesa — it’s in the include/GL directory.

You have old copies of the OpenGL libraries on your system, and those are being used instead of your up-to-date copies. There is an official standard for where to put the OpenGL libraries and header files, agreed upon by all OpenGL providers for Linux (OpenGL Application Binary Interface for Linux):

  • OpenGL libraries should go in /usr/lib. This includes libGL, libGLU, and libglut.
  • OpenGL headers should go in /usr/include/GL. This includes gl.h, glu.h, glx.h, glut.h, glext.h, and possibly other files used by your OpenGL implementation.

Tux Racer will look for OpenGL headers and libraries in those locations by default. Getting Tux Racer to compile and run with OpenGL files installed elsewhere is possible, but requires more work (you’ll need to use the —with-gl* configure options).

(Note that there is a bug in the configure script for versions

When I run Tux Racer under Linux, the program crashes when I slide over rock. Is there a fix for this?

We believe that this is due to a bug in egcs-2.91.66, an «experimental» version of the gcc compiler (you can check which version you have by typing «gcc —version» at the shell prompt). There are two possible solutions:


Upgrade gcc to version 2.95.x. (Note that the 2.96 and 2.97 releases are development versions and are not recommended.)

Rebuild tuxracer with debugging turned on. This seems to make the problem go away.

shell$ make distclean
shell$ ./configure —enable-debug
shell$ make
shell$ make install

I have a 3dfx video card and am running Linux. If I compile the game with SDL, I get no hardware acceleration.

According to Sam Lantinga, author of SDL:

This is caused by a conflict between the version of XVidMode that SDL is linked with and the one compiled into Glide. The latest SDL binaries (SDL 1.1.7 released today) have a hacked workaround for this problem.

When I play the game, the screen is nearly all white.

This appears to be a problem with some drivers for the ATI Rage128 family of video cards. Make sure you are running the latest drivers for your card. If upgrading the drivers doesn’t work or isn’t possible, then you can make the game playable by disabling fog: set the disable_fog variable in the options file to true.

When I try to run Tux Racer 0.61 on Windows, I get an illegal operation error in SDL.dll. How can I fix it?

This is due to bugs in the version of SDL (1.1.7) shipped with Tux Racer 0.61. You can download a newer version of SDL (1.1.8) in which these problems are fixed:

  • Download SDL 1.1.8

Simply replace the SDL.dll file included with Tux Racer with the one in SDL-1.1.8-win32.zip.

Note that Tux Racer 0.61a for Windows already includes SDL 1.1.8.

Источник

Читайте также:  Mac os dashboard widgets
Оцените статью