Create word list windows

Create and update an index

An index lists the terms and topics that are discussed in a document, along with the pages that they appear on. To create an index, you mark the index entries by providing the name of the main entry and the cross-reference in your document, and then you build the index.

You can create an index entry for an individual word, phrase, or symbol, for a topic that spans a range of pages, or that refers to another entry, such as «Transportation. See Bicycles.» When you select text and mark it as an index entry, Word adds a special XE (Index Entry) field that includes the marked main entry and any cross-reference information that you choose to include.

After you mark all the index entries, you choose an index design and build the finished index. Word collects the index entries, sorts them alphabetically, references their page numbers, finds and removes duplicate entries from the same page, and displays the index in the document.

Mark the entries

These steps show you how to mark words or phrases for your index, but you can also Mark index entries for text that spans a range of pages.

Select the text you’d like to use as an index entry, or just click where you want to insert the entry.

On the References tab, in the Index group, click Mark Entry.

You can edit the text in the Mark Index Entry dialog box.

You can add a second-level in the Subentry box. If you need a third level, follow the subentry text with a colon.

To create a cross-reference to another entry, click Cross-reference under Options, and then type the text for the other entry in the box.

To format the page numbers that will appear in the index, select the Bold check box or Italic check box below Page number format.

Click Mark to mark the index entry. To mark this text everywhere it shows up in the document, click Mark All.

To mark additional index entries, select the text, click in the Mark Index Entry dialog box, and then repeat steps 3 and 4.

Create the index

After you mark the entries, you’re ready to insert the index into your document.

Click where you want to add the index.

On the References tab, in the Index group, click Insert Index.

In the Index dialog box, you can choose the format for text entries, page numbers, tabs, and leader characters.

You can change the overall look of the index by choosing from the Formats dropdown menu. A preview is displayed in the window to the top left.

Читайте также:  Мышь для imac с windows

Edit or format an index entry and update the index

If you mark more entries after creating your index, you’ll need to update the index to see them.

If you don’t see the XE fields, click Show/Hide in the Paragraph group on the Home tab.

Find the XE field for the entry that you want to change, for example, <XE «Callisto» \t » See Moons» >.

To edit or format an index entry, change the text inside the quotation marks.

To update the index, click the index, and then press F9. Or click Update Index in the Index group on the References tab.

If you find an error in the index, locate the index entry that you want to change, make the change, and then update the index.

Delete an index entry and update the index

Select the entire index entry field, including the braces ( <>), and then press DELETE.

If you don’t see the XE fields, click Show/Hide in the Paragraph group on the Home tab.

To update the index, click the index, and then press F9. Or click Update Index in the Index group on the References tab.

Объект Lists (Word) Lists object (Word)

Коллекция объектов List , которые представляют все списки в указанном документе. A collection of List objects that represent all the lists in the specified document.

Примечания Remarks

Используйте свойство lists , чтобы вернуть коллекцию lists . Use the Lists property to return the Lists collection. В приведенном ниже примере отображается количество элементов в каждом списке в активном документе. The following example displays the number of items in each list in the active document.

Используйте lists (index), где index — это номер индекса, чтобы получить один объект List . Use Lists (Index), where Index is the index number, to return a single List object. В следующем примере применяется первый формат списка (кроме None) на вкладке Нумерованный список диалогового окна маркеры и нумерация для второго списка в активном документе. The following example applies the first list format (excluding None) on the Numbered tab in the Bullets and Numbering dialog box to the second list in the active document.

При использовании цикла for each для перечисления коллекции списков списки в документе возвращаются в обратном порядке. When you use a For Each loop to enumerate the Lists collection, the lists in a document are returned in reverse order. В приведенном ниже примере показано, как подсчитывается количество элементов для каждого списка в активном документе, начиная с конца документа вверх. The following example counts the items for each list in the active document, from the bottom of the document upward.

Чтобы добавить в документ новый список, используйте метод апплилисттемплате с объектом ListFormat для указанного диапазона. To add a new list to a document, use the ApplyListTemplate method with the ListFormat object for a specified range.

Вы можете управлять отдельными объектами списка в документе, но для более точного контроля необходимо работать с объектом ListFormat . You can manipulate the individual List objects within a document, but for more precise control you should work with the ListFormat object.

Списки с рисунками не включаются в коллекцию lists . Picture-bulleted lists are not included in the Lists collection.

Методы Methods

Свойства Properties

См. также See also

Поддержка и обратная связь Support and feedback

Есть вопросы или отзывы, касающиеся Office VBA или этой статьи? Have questions or feedback about Office VBA or this documentation? Руководство по другим способам получения поддержки и отправки отзывов см. в статье Поддержка Office VBA и обратная связь. Please see Office VBA support and feedback for guidance about the ways you can receive support and provide feedback.

Читайте также:  Как откатить оперу до предыдущей версии linux

Make a checklist in Word

Show the Developer tab

If the developer tab isn’t already visible, see Show the Developer tab.

Make your list

Go to Developer and select the Check Box Content Control at the beginning of the first line.

To change the default X to something else, see Make changes to checkboxes.

Copy and paste the check box control at the beginning of each line.

Select a checkbox to put an X (or other character) in the check box.

Add hanging indentation

If some list items are more than one line long, use hanging indents to align them.

Select the list. Bullets or numbers won’t look selected.

Go to Home and select the Paragraph dialog box launcher .

Under Indentation, in the Left box, type 0.25.

Under Special, choose Hanging.

For By, Word sets a default value of 0.5 inches. Change this if you want your additional lines indented differently.

Select OK when finished.

Lock the text and controls to prevent changes

Select the list and checkboxes.

Go to Developer > Group > Group.

To unlock the list, select the list and choose Group > Ungroup.

Create a print only list

Go to Home and select the down arrow next to the Bullets button.

In the drop down menu, select Define New Bullet.

Select Symbol and find a box character. If you don’t initially see one, change Font to Wingdings or Segoe UI Symbol.

Select OK twice, and create your list.

Make a checklist you can check off in Word

To create a list that you can check off in Word, add content controls for checkboxes to your document.

Show the Developer tab

For more info if the developer tab isn’t already visible in Word, see Show the Developer tab.

Make your list

Create your list.

Place you cursor at the start of the first line.

Go to the Developer tab, and then click Check Box.

If you want a space after the check box, press Tab or Spacebar.

Use a Tab character if you want to format the list item with hanging indentation, like Word applies to bulleted lists.

Select and copy (⌘ + C) the check box and any tabs or spaces.

Place the cursor at the start of the each list item, and paste (⌘ + V ) the copied check box and characters.

Paste the checkbox at the start of each line in your list.

Add hanging indentation

If some of the list items are longer than one line, use hanging indentation to align them.

Select the list.

Go to Format and select Paragraph.

Under Indentation, type 0.25 in the Left box.

In the Special list, choose Hanging.

For By, Word sets a default value of 0.5 inches. Change this if you want your additional lines indented differently.

Make a print only check list

You can replace the bullets or numbers in a list with another symbol, such as a box can be checked on a printed version of your document.

Select the entire list.

Select Home and select the arrow next to Bullets.

Читайте также:  Windows 10 pro минусы

Select Define New Bullet.

Select Bullet, and choose a symbol from the table of symbols.

For more choices, in the Font box choose a symbol font, such as Wingdings.

Select a symbol to use, such as an open box ( ) or a three-dimensional box ( ).

Select OK, and then select OK again.

Word for the web supports only the on-paper form of checklist.

Write your list, and then select it.

On the Home tab, choose the down-arrow next to the Bullets list to open the bullet library, and then choose the checkbox symbol.

Объект List (Word) List object (Word)

Представляет один формат списка, примененный к указанным абзацам в документе. Represents a single list format that’s been applied to specified paragraphs in a document. Объект List является элементом коллекции списков . The List object is a member of the Lists collection.

Примечания Remarks

Используйте lists (index), где index — это номер индекса, чтобы получить один объект List . Use Lists (Index), where Index is the index number, to return a single List object. Следующий пример возвращает количество элементов в списке один в активном документе. The following example returns the number of items in list one in the active document.

Чтобы возвратить все абзацы с форматированием списка, используйте свойство ListParagraphs . To return all the paragraphs that have list formatting, use the ListParagraphs property. Чтобы вернуть их в качестве диапазона, используйте свойство Range . To return them as a range, use the Range property.

Чтобы применить другой формат списка к существующему списку, используйте метод апплилисттемплате с объектом List . To apply a different list format to an existing list, use the ApplyListTemplate method with the List object. Чтобы добавить в документ новый список, используйте метод апплилисттемплате с объектом ListFormat для указанного диапазона. To add a new list to a document, use the ApplyListTemplate method with the ListFormat object for a specified range.

Используйте метод канконтинуепревиауслист , чтобы определить, можно ли продолжить форматирование списка из списка, который ранее был применен к документу. Use the CanContinuePreviousList method to determine whether you can continue the list formatting from a list that was previously applied to the document.

Используйте метод каунтнумбередитемс , чтобы возвратить количество элементов в нумерованном или маркированном списке, включая поля LISTNUM. Use the CountNumberedItems method to return the number of items in a numbered or bulleted list, including LISTNUM fields.

Чтобы определить, содержит ли список несколько шаблонов списков, используйте свойство синглелисттемплате . To determine whether a list contains more than one list template, use the SingleListTemplate property.

Вы можете управлять отдельными объектами списка в документе, но для более точного контроля необходимо работать с объектом ListFormat . You can manipulate the individual List objects within a document, but for more precise control you should work with the ListFormat object.

Списки с рисунками не включаются в коллекцию списков и не могут управляться с помощью объекта List . Picture-bulleted lists are not included in the Lists collection and cannot be manipulated using the List object.

Методы Methods

Свойства Properties

См. также See also

Поддержка и обратная связь Support and feedback

Есть вопросы или отзывы, касающиеся Office VBA или этой статьи? Have questions or feedback about Office VBA or this documentation? Руководство по другим способам получения поддержки и отправки отзывов см. в статье Поддержка Office VBA и обратная связь. Please see Office VBA support and feedback for guidance about the ways you can receive support and provide feedback.

Оцените статью